För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Iväg igen

Publicerad 2008-08-05 14:43:44 i Mina små vardagstankar,

Dags igen. Ännu en vända på sjukhus, denna gången Göteborg och ytterligare tre månader. Skratta eller gråta, en del av mig gråter. Vill inte dit. Vill inte gå upp, vill inte ha maten. Och verkligen inte den kaka man är tvungen att äta en gång i veckan, i gul zon då.
18 augusti bär det av, igen. Vikten är ungefär detsamma som senaste inläggningen, och orkar inte gå igenom samma skit som man gjorde förra gången.
Varför kan det bara inte finnas en knapp man trycker på, så är allt bra. Man har inte dessa tankar, dessa fobier, dessa förbjudna zoner.
 Varför har mitt huvud fått för sig detta? Varför har min kropp valt att bestiga Mount Everest utan utrustning. Varför är jag tjock ständigt.

Ett halvår av detta året kommer jag att ha missat. Jag har firat Påskafton, Valborgsmässoafton på sjukhus. Och nu ska jag kanske även få fira min födelsedag på sjukhus?
Är detta ett liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela