För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Jaha, och vad blir beslutet?

Publicerad 2008-07-30 22:09:18 i Mina små vardagstankar,

Var på sjukhuset idag, jaha och nu var det dags för eget beslut. Det känns som att välja mellan pest eller kolera, för tar jag inte pesten, så kommer jag att få koleran.
Vet nog vilket beslut jag måste ta, starta på ny kula. Andra stället gav mig inget, på detta stället har man i alla fall eget rum. Och har andra i samma situation runt sig. Och inte folk på 60+ med andra psykiska sjukdomar. Kanske, kanske att man kan slippa att folk vandrar in i ens rum mitt i natten? Och dessutom en gubbe på 75 år.
Platsen finns för mig, välkommen var jag. Men vill jag? Vill, det vill jag inte. Men jag måste. Jag vet att jag inte har något val.
måndag så ringer de, och då måste jag svara...så. Pest eller kolera?

Imorgon är jag barnvakt i alla fall, liten lycka i tillvaron. Lite glädje, att se så mycket liv i något så litet. Det ger en annan lycka.

Stor fråga för mig är, varför kostar müsli som man själv blandar väldigt mycket mer än vanligt müsli? 79 kr/kg, det är faktiskt rent ut sagt skamligt. När ett vanligt paket kostar 13 kronor.
De tjänar enormt på oss kontrollfreaks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela