För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Onsdag

Publicerad 2009-12-30 09:35:43 i Mina små vardagstankar,

Idag kommer lilla E. till mig. Supermysigt!
Så skall fara ner till stora staden Göteborg med min bästa vän, så ska hon kika lite i affärer, samtidigt som vi hämtar upp lilla E.
Detta blir min dag idag!
Kanske ska slänga i lite slingor i min bästa väns hår också, om hennes hår tillåter det.

Jag var på behandlingshemmet under hela min viktuppgång, på ca 6 månader. Men jag var hemma under sommaruppehållet, då jag tackade nej till att åka till Stockholms behandlingshem.
Fick plats där, men fegade ur i sista stund. Och det var nog sjukdomen som tog över mig där.
För hemmavistelsen gick inte alls som planerat, därav att jag inte fick komma hem igen på ett tag.

Jag har haft bakslag när jag varit hemma, och då har det sedan slagit tillbaka när jag kommit tillbaka. Eftersom jag drastiskt minskat i vikt, så ökar man drastiskt när man börjar äta vanligt igen.
Och då har vi gått igenom vad det är som har gått fel, och försökt komma på lösningar till det.
Det tog mig två hemträningar innan jag verkligen gav allt för att kämpa mot det rätta. För jag vill inte råka ut för de där drastiska ökningarna igen, även om jag gick upp till samma vikt som jag hade innan jag åkte på hemträning. Så är just den ökningen otroligt jobbig att hantera.
Det är på så vis som jag lyckats vända den nedåtgående spiralen, att jag inte vill ha den viktuppgången man får om man inte sköter sig hemma.
Och dessutom gör jag det sjukdomen säger, då är jag snart på ruta noll igen, och dit vill jag aldrig mer.
Jag har haft det livet länge nu, och jag är otroligt trött på livet som anorektiker.

Har ni fixat nyårskläder inför imorgon?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-30 11:11:46

Det låter härligt att du till slut insåg att det är bättre att kämpa och hålla vikten. Man lär ju av sina misstag.



Hoppas du får en trevlig dag tillsammmans med goda vänner. Har du ordnat allt med nyårskläder? Här blir det inget partaj, och då inga finkläder heller..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela