För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Två veckor kvar

Publicerad 2009-07-14 21:21:53 i Mina små vardagstankar,

Tills jag styr kosan nedåt mot Varberg igen. Och för första gången kan jag väll säga, att jag faktiskt längtar tillbaka till en behandling!
Väldigt mycket!

Imorgon fyller min älskling år, hela 23 år! En sådan gamling. Men älskar henne ändå, fastän hon är gammal imorgon ( ;  Love u darling!

Idag har jag varit med min mor hos min mormor. Vi åkte till Kvibergs kyrkogård, där min morfar ligger någonstans i minneslunden. Vi fick fint väder med oss, och det var lugnt och härligt där. Man hörde vattnet porla i sitt vattenfall i dammen, otroligt skönt och vackert.
Mor, moster och jag vandrade över minneslunden och iväg mot en utkiksplats. Fotade lite där, min morfar hade älskat den platsen. Man kunde praktiskt taget se hela stan.
Läppstiftet, Älvsborgsbron, Gamla stan och Gothia Cup-spelare (; Var verkligen full rulle i stan idag, folk överallt, eller snarare ungdomar överallt.
Minns du Sara när vi två hängde på discot? ( ;

Annars har dagen rullat på, jobbiga tankar som gnagt och gjort min dag inte så värst bra. Men men, jag lever i alla fall. Kommer dock att få ta något utöver min insomningstablett inatt, om jag överhuvudtaget ska kunna somna.
Känns som min hjärna skulle kunna få mig ut på promenad i ett par timmar annars.
Blir otroligt frustrerad på mig själv, eller snarare på det Onda i mitt huvud. Det som får mig att agera på helt fel sätt, och välja "den gamla, trygga, och allmänt spikraka" vägen. Jag är trött på att agera på autopilot som R. säger. Otroligt trött på det. Ändå står jag jämt inför kvalet och väljer den jag inte ska välja. För att det känns "rätt" just då. Sen sitter man med den dubbla känslan efteråt. Rätt, eller fel? Vart är jag påväg?
Men men...som min mor säger. "Du har i alla fall inte tränat, och det är bra Emelie" Men det känns inte tillräckligt. Jag vill klara allt! Jag vill vara normal! Jag vill inte göra fel. Jag vill göra rätt.
Men hur vet jag vad som är rätt, när jag glömt av vad som är rätt? Borde man på något vis trycka in i hjärnan, att istället tänka "Det som det Onda tycker är rätt. Det ska Emelie göra tvärtemot och göra "fel" " Kommer det bli rätt då?
Eller komplicerar jag det för mig själv?
Suck.

Annars...har i alla fall köpt nytt schampoo och balsam idag, från BellBox. Något jag längtat efter LÄNGE. Jag får panik varje gång jag lägger i "köpe-schampoo" i mitt hår.
Som Em. skulle säga "Det är bara silikonbaserat".
Och ja, det märks i håret.
Men imorgon ska jag ta en välförtjänt dusch, eller egentligen...som jag är så förtjänar jag väll inte det. Men i alla fall, kroppen behöver bli ren, och likaså mitt hår.

Köpte mig en ny bok idag med, inte kommit så långt in i den än, men den verkar otroligt bra. Kommer nog få två nya på posten imorgon också. Trevligt. Blir på något sätt "lättare" att hålla sig inne när man har bra böcker. Även om det är otroligt jobbigt att sitta, så sitter jag i alla fall en stund, och i omgångar. Eftersom man inte riktigt kan slita sig från boken. Men samtidigt har man inte lugnet och ron att sitta still så länge, men det kan räcka bara att få ställa sig upp, gå in i sitt rum, titta ut genom fönstret, och sedan gå tillbaka till boken.
I alla fall något?

Har massa samtal att ringa imorgon. Note to myself.

För övrigt, J.B, jag har ramat in din fina text nu ( : Den står framför mig här på skrivbordet.

Har pratat med min poopie El. idag, saknar dig som tusan! Men imorgon om en vecka så ska jag krama på dig ! Så förbered dig. Och ja, jag ska vaccinera mig mot kli dessförinnan ( ; haha, raring.

Annars, så undrar jag hur stora måsarna blivit på Capios tak nu? Flyger de?
De gör i alla fall måsungarna hos oss, eller ja. Inga längre sträckor, men lite i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela