För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

SMS

Publicerad 2009-03-22 18:54:20 i Mina små vardagstankar,

Som säkert några märkt, som skickat sms till mig, så har jag ej svarat. Det är inte för att vara elak eller ignorera. Jag har inte pengar på mitt kontantkort.
Får pengar in på kontot i veckan, så då kommer jag att fylla på kortet.

I alla fall, tack för era vänliga ord! De värmer oerhört ska ni veta!
Och svar till J. jag har sökt upp till Stockholm. Så hoppas på det bästa nu, bedömningssamtalet kommer nog dock att ske i Varberg trodde min bror, eftersom det blir en bit annars att åka för oss.
Stockholm verkar också vara de enda som låter en vara lakto-ovo-veg. Det är bra. Och tom. överläkaren "rekomenderade" detta stället. Dock utanför Korallens väggar, eftersom hon inte "får" rekomendera det egentligen, och inte heller skicka remiss. Då de blir betalningsskyldiga. Konstigt samhälle detta.

Helgen har varit otroligt vårig, men kämpig på många vis. Men dagarna har flytit på. Fastnade med min brors produktfoton i torsdags, satt tre (!!) timmar non-stop. Förutom ett break när min Sara ringde. Fick i alla fall fixat bilderna. Och fredagen for jag ner till min brors företag, han var inte där när jag kom. Så jag satte igång att packa ner lite av hans produkter som skulle skickas ut i lite kartonger. Och jag som egentligen har otroligt siffer-tänkande, fick skriva ner efter varje tionde produkt att jag samlat ihop tio stycken. Är väll för att det är som det är i hjärnan nu, men det är så otroligt frustrerande...återigen, prestationsångesten kommer. Suck.
I alla fall, stannade där ett par timmar. Städade i hans lokaler och kontor osv. Han blev nöjd, det blev väldans tjusigt och luktade gott. Jag var mest chockerad över att de inte fått en allergisk reaktion på hans kontor eller i hans lokaler. Jag har aldrig skådat något så dammigt!! Vad är det med vissa karlar och städning? Okej, företaget kanske skall prioriteras. Men...man måste faktiskt städa. Ibland i alla fall. För dessa dammtussar och svart damm. Det är inte hälsosamt för någon!!
Hämtade i alla fall min vilding till brorsson på dagis efteråt, väldigt mysigt. Fick många goda pussar och stora kramar. Fick även en kommentar av honom "Emmi har långa ben".
Min tanke "Haha jasså, det har jag då aldrig hört av någon annan". (menar, jag har faktiskt korta ben) men ur lillemans synvinkel, så är de väll långa.
Gårdagen spenderades med min mor, det var riktigt mysigt. Vi gick ner till vårt lilla torg och strosade och tog en kaffe på Janssons cafe. Satt där säkert en 40 minuter, och sedan gick vi mot Coop. Är sådant kaos där inne nu, då de bygger om, så man blir alldeles yr i huvudet där inne. Men man märker att det kommer bli kanonfint där inne!
Idag var vi i stora staden Göteborg, och handlade grejor till broders bil. Och fått städat upp lite hemma, så även här luktar fräscht.

Just nu kommer ännu mer vårkänslor över mig, och de lite svagt grönfärgade fingrarna börjar få krypningar. Med andra ord, jag längtar tills pengarna kommer in på mitt konto, så jag kan köpa planteringsjord, små plastkrukor, och lite fröer utöver de jag redan har, och börja plantera!

Säger som min mor sa idag "Det känns i luften att det snart är påsk"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela