För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Dagens ljuspunkt

Publicerad 2009-05-22 15:23:21 i Mina små vardagstankar,

Vaknade upp med samma irritation och dåliga humör som jag hade igår, tänkte "Vilken pissdag". L. och jag satt framför varann efter frukost och kände bara, pust och stön "Fy vad vi har trååkigt"...men samtidigt. Så hör vi stora PLING i våra mobiler, vi fick sms samtidigt...och våra Panduro-paket hade kommit!
Efter många om och men, fick vi behandlare M. att köra oss till Sparköp och hämta ut dem. Så nu är helgen räddad! Hade avlidit annars. Och behövde lite glädje efter gårdagen, middagen slutade i smärre katastrof. Var rasande, och det syntes på måltidslappen "om varför jag inte åt på tid".
Tittade på den idag med min behandlare, man kunde inte annat än skratta. Han bad mig istället att skriva sådan lapp när jag lugnat ner mig, så jag inte var så himla rasande och tyckte personalen var idioter praktiskt taget.

Nu har jag i alla fall "vila". Men har sådan oro i kroppen, har haft sen igår. Så pallar inte ligga ner och blunda. Så ligger med min lilla dator i sängen och hamnar på internet. Vilken vila.

Kommit fram till en sak med min behandlare idag. Att jag ständigt är på språng, jag är aldrig i nuet, jag planerar saker efter saker, men när jag väl gör det, så planerar jag något nytt. Så jag hinner aldrig reagera på att jag uppnår det jag gör för stunden. Tom. de saker jag längtar till att göra, får jag aldrig njuta av. För att jag aldrig är i nuet.
Säkert många som är på detta vis. Egentligen. Åren flyger iväg, och när man sedan reflekterar, så vet man inte vad man gjort, för man har aldrig stannat upp och tagit ett andetag i det man faktiskt gör för stunden.
Så det är ett mål med Mindfullness för mig, att lära mig att fokusera på nuet, och det jag gör för stunden. Att inte alltid vara påväg någon annanstans.
När jag tänker tillbaka på de senaste åren i greppet av någon annan, så vet jag faktiskt inte vart jag gjort av all min tid? (Förutom all tid jag lagt på att följa sjukdomens vägar). Jag minns knappt om jag njutit av något jag gjort? Vad har jag gjort egentligen. Har alltid planerat något som ska göras direkt efter.

Ändring på detta nu?
Riktigt svårt att bryta en ovana. Går det att lära gamla hundar att sitta?
Har i övrigt haft ett väldigt hett samtal med R. om övervikt och all mat och att stanna i vikt. Herre. Ibland undrar jag vem som lever i min hjärna?

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-05-26 16:53:18

du kämpar på jätte bra em-slem!

tänker på dig!

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela