För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

So far

Publicerad 2009-11-30 19:08:05 i Mina små vardagstankar,

Dagen har flutit på, har varit iväg och handlat, har varit i tvättstugan. Även lämnat in lite mer änglar till butiken, och lagt upp nytt på sidan Mina änglar.
Har gjort allt jag ska än så länge, och det är klapp på axeln på det. Även om mina tankar har sprungit iväg en hel idag, så har jag bett dem dra någonstans.
De har tagit upp tillräckligt av min tid. Jag vill ha frid nu.

Testade lite byxor idag också, och finns det något värre än provrum? Suck, var väldigt nära på att börja gråta där inne. Hatar att se på mig själv.
Även hur mycket jag försöker intala mig själv att det jag ser är inte verkligheten. Så är tankarna ständigt där och hackar hål genom hjärnbarken på mig.
Rösten bara skriker, ett sådant där riktigt outhärdligt skrikande, ett sådant skri man får ont i huvudet av. Är det då så konstigt att man är jättetrött kl. 21 på kvällen?
Egentligen inte kanske.

Köpte lite godis idag, har tänkt att jag ska äta det på fredag. Och jag plockade på mig exakt samma mängd som sist utan att väga det! Snacka om att känna vikt i handen.
Men det är väll något som kommer med sjukdomen, i tanke på allt räknande och plusande jag har hållt på med. Men jag safe-ade även denna gång, inte riktigt den mängd som R. säger att jag ska ta. Men jag vågar faktiskt inte. Det är tillräckligt stort steg att stoppa godiset i munnen, så varför köra på hårdare och kanske misslyckas? Jag vill hellre lyckas än misslyckas.
Då jag som utskriven inte heller har möjligheten att komma tillbaka när jag vill. Och i tanke på vilka krav de ställt på mig, så måste detta gå bra.
Det måste, det måste.
Och framförallt, jag vill.

Dock har jag gjort ett misslyckande idag, något som krypt i mig så oerhört länge. Och jag vet att det var onödigt, men det lättar smärtan för en stund.
Sen att jag sökt upp kontakter jag inte borde ha kontakt med, det gör att det gnager ännu mer i mig. (Om min bästa vän läser, det är en person som sårade mig för längesen om du kommer ihåg?)
Förstår inte varför jag pratar med honom, men är det den där lusten inför hämnd som kryper i mig? Att jag vill visa honom vad han gjorde mot mig?
Men jag vet hur det kommer att sluta, illa för min egen del.
Suck, man blir så trött.

Har satt upp min mask som vi gjorde i Villan, på min vägg. Men, jag måste införskaffa en svart bakgrund. Då kommer det att bli prima ballerina!
När jag tittar på den så tänker jag tillbaka på hur kul den helgen var, Gud har nog aldrig skrattat så mycket. Världens mest kanonhelg.
Men blir också sugen på min tattuering som jag vill göra. Åh, önskar jag vore gjord av pengar ibland.

Har just nu två bröd i ugnen, mitt favoritbröd som dessutom är superenkel att baka!
Kan slänga in receptet här, det behövs inte jäsas eller något. Utan bara blanda ihop alla ingredienser och sen svisch in i ugnen!

Fiskarlimpa

4,5 dl vetemjöl
4,5 dl grovt råg
4,5 dl fyra sädesslag (lantbrödsmjöl = 4 sädesslag)
1,5 msk bikarbonat
1,5 tsk salt
1 liter filmjölk
1,5 dl brödsirap

Blanda allt och häll det sedan i två smorda avlånga formar.
Ställ detta i ugnen som är på 175 grader, och det skalla stå i 1 ½ timma.

Finemang!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-30 19:45:51

Den limpan går ju garanterat hem hos de allra flesta. :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-30 19:48:02

Kraven de ställer på dig, är de alltid så hårda? Eller är de individuellt?

Förresten ville din mor ha någon klädcoachning? De brukar ju ofta lyssna på sina döttrar vad gäller kläder av egen erfarernhet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela