För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Värme, efterfrågas.

Publicerad 2009-09-20 12:40:14 i Mina små vardagstankar,

Ja, utav mig idag. Håller på att huttra ihjäl här i villan, vaktmästaren har inte satt på elementen här. De flesta med denna sjukdom fryser ständigt, varför inte sätta på elementen tidigt?
Så mesta tiden spenderas just nu framför vårt flyttbara element.
Där är det i alla fall varmt, dock slår den ut proppen till vardagsrummet och delar av köket varje gång vi har på det samtidigt som vattenkokaren.
"Jippi"
Min rygg värker fortfarande, men är lite mer rörlig. Det är skönt, otroligt jobbigt när man går runt och spänner sig hela tiden. Som om att man inte gör det tillräckligt?!
Blev dessutom attackerad utav vår "lilla huskatt" eller i alla fall den vi får besök av dagligen. Satt ute med den i kylan igår, så låg den i min famn och kurrade medan jag kliade och kelade med den. Tror nog vi satt där i en kvart.
Men tillslut var jag tvungen att kila in, då kvällsfikat väntade. Tror ni inte katten blir förbannad?
Jovisst, den ville verkligen kela mer.
Den bet tag i min hand och höll fast. Fick ett litet märke.
Men det som inte dödar, det härdar väll som man säger.
Börjar bli så otroligt nyfiken på världen runt omkring detta, det är nog ett gott tecken. Just nu vet jag knappt vad som sker utanför dessa väggar. Inte en aning om vad som sker i världen.
Vill komma ut, och bara få andas friheten. Nyfiken på att testa på allt. Även om jag testat på allt innan jag blev sjuk, sä känner jag mig som ett litet barn som ska prova något för första gången igen.
Det är väll lite som att lära sig gå igen, detta.
För första gången kan jag säga att jag är som en kalv på grönbete, men på rätt sätt. Och inte på det sjuka sätt som jag jämt sagt det som innan.
Få leva, och lära sig maten som en del i livet, en del i orken, klara av träning på normal nivå, och inte dödlig nivå som det praktiskt taget har varit.

Skulle vara så otroligt skönt om jag var frisk nu, hade lägenhet, börjat skola. Men jag vet att allt detta finns runt hörnet, det gäller bara att klara kurvorna innan man når dit.

Alla som är är, är så otroligt underbara människor. Och de förtjänar allt det goda här i livet! De förtjänar ett underbart liv!!

Uppdatering om gårdagen : Utförde sista deltävlingen idag.
L. och jag kom två.
Eller först kom vi delad etta, men genom utslagsfrågan så kom vi tvåa. Inte så illa pinkat. (Y)

Imorgon flyttar även L. och C. in hit, ska bli kul med lite friska fläktar in här. Så vi blir fullt hus igen! Det kommer bli kanoners.
Dock kommer vi nu bli två stycken med städtvång :P får väll se hur detta spektakel artar sig.

Kommentarer

Postat av: S A N D R A

Publicerad 2009-09-21 16:04:54

åh det varkar gå bra för dig!! vad glad jag blir <333 saknar dig mli !!

Postat av: Tessituss

Publicerad 2009-09-22 22:10:51

Vad glad jag blir när jag läser detta gumman.. har inte vart här inne och läst på länge, och jag blir så himla glad gumman.. hoppas att detta håller i sig och att du har orken kvar att kämpa mer.. Älskar dig tudan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela