För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

En sådan dag.

Publicerad 2010-04-30 18:26:09 i Recept,

Det ösregnar ute, S. sa att om det inte skulle regna så kunde jag få följa med ner till elden. Men verkar inte som att det blir något av det, elden lär väll inte ens fatta eld?!
Salongen gick fort idag, oerhört fort. Men receptionisten var sjuk, och de frågade om jag kunde stanna kvar. Det hade jag så oerhört gärna gjort, om det inte varit för tvättstugan idag.
Men i alla fall, ni vet att jag berättade imorse om att jag inte tappat mitt örhänge inatt?
Jag satt också och var oerhört stolt över denna prestation för J. i telefon. Men till min fasa upptäcker jag när jag byter öra.
Jag har ju tappat mitt örhänge!
Om jag skrattade? Ohja.
En undring om hur det går för mitt "Att-vara-vaken-längre-projekt" det går OK, men jag är inte uppe så länge som jag helst vill. Igår gick jag och la mig strax innan 22 i alla fall. Inte illa pinkat för en trähäst.
Nej, men jag tränar och tränar på detta nu. Imorgon har jag bestämt mig för att ta en lång sovmorgon och inte gå upp runt 6-7 som vanliga dagar.
Gjorde en utmaning för mig själv idag. Jag satt nämligen och tänkte på att jag skulle göra tacopaj till middag. Men jag ville inte gå på säkra kort, även om det också är en utmaning. Så har jag ätit den så ofta nu. Och jag kände att jag ville ha en ny utmaning. Men ville ändå ha tacosmaken, så jag gjorde Taco-lasagne.
Har ni testat den? Superenkelt!
TACO-LASAGNE
Veg/soja/kött-färs
Tacokryddor
Önskade grönsaker (min favo är paprika och majs)
Lasagneplattor
Ostsås
2 dl mjölk
2 msk mjöl + 1 dl vatten (skakas)
Salt och peppar
1 dl riven ost
Stek färsen och blanda i kryddorna.
Använd Keldas färdiga ostsås, eller om du som jag, vill göra en egen.
Lägg plattor på botten av en ugnsfast form, och strö över färs och ostsås, på detta vis varvar du med lasagneplattor och färs+sås.
Sedan in i ugnen på 225° i 35 minuter.
Klart!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-30 19:16:19

Typiskt att det krockade med din tvättstuga...annars hade det ju passat bra...



Synd att det regnar. Hoppas du får en bra kvääll även om du blir hemma.

Så bra med utmaningen. Det är lätt att köra på säkra kort. Det funkar ju bra men det är bra med utmaningar också.

Smakade det bra?



Postat av: Thessan

Publicerad 2010-04-30 21:50:14

Hoppas du har en mysig valborg! kram

Postat av: julia

Publicerad 2010-04-30 23:53:49

va fin blogg :)

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-05-01 10:15:44

Tävling i bloggen :) Kika in!

Postat av: two olsson sisters

Publicerad 2010-05-06 07:29:17

Fin blogg du har, verkligen! =)



//Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela