För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Muffins utan ägg!

Publicerad 2010-07-20 19:10:22 i Recept,

12 portioner
Normalstora formar, 12 st/plåt

4 1/2 dl vetemjöl
3 dl strösocker
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
50 g smör eller margarin
2 1/2 dl mjölk
1 dl russin

Sätt ugnen på 200°C. Blanda alla torra ingredienserna i en skål. Smält matfettet. Rör ner matfett och mjölk i blandningen. Rör så att allt blir ordentligt blandat. Rör sist i russinen. Klicka försiktigt ner smeten i muffinsformarna. Grädda mitt i ugnen i ca 10-15 min.
Dessa har jag bakat nu. För er som kanske är allergiska mot ägg, mjölk kan ju lätt bytas ut mot sojamjölk etc.

Det var en som undrade vart jag vill köpa lägenhet, det är här hemma i Stenungsund. Eftersom att jag kommer att ha praktiken här.
Men sedan vet man ju inte om någon kommer sälja, men jag har även skrivit att jag är intresserad av att hyra.

Kommentarer

Postat av: Mella

Publicerad 2010-07-20 20:00:45

Ooh.. det var oxå ett lätt recept o m russin som jag älskar=)



Jag mår fint idag, dock liiiite för varmt för min smak menmen. Snart är det höst o svalt igen;)



Hoppas du mår fint o får sova gott inatt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela