För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Recept.

Publicerad 2010-07-09 15:21:11 i Recept,

Det kom en liten undring om jag kunde lägga ut recept på kakorna jag bakade idag, självklart kan jag göra detta.
Grundreceptet är mördegskakor, som är såhär:
Mördegskakor
200 g smör/margarin
4,5-5 dl mjöl
Sedan delar du upp degen i två delar.
Ena lägger du i (enligt mig nu) 2 msk vaniljsocker, och i andra 1 msk vaniljsocker och 2 msk kakao.
(det blir godare med lite mer vaniljsocker annars är det 1 msk vaniljsocker till dem båda.)
Du rullar sedan ut dem så att du får två choklad-rullar ca 1-1,5 cm tjocka, och likadana fast vanilj.
Dessa för du samman genom att lägga choklad och vanilj intill varann, och sedan vanilj och choklad tvärtom ovanför, så att det bildar ett schackmönster.
Dela sedan dessa 0,5 cm och platta ut lite, lägg på en plåt med bakplåtspapper.
För in dessa i mitten av ugnen som är på 200° i ca 10 minuter, eller tills de fått lite färg.
Ett tips ifrån mig, ta ut gallret i ugnen och lägg på bordet. Så när kakorna är färdiga, så drar du över bakplåtspappret med kakorna på, över till gallret där de får svalna.
Då blir de kak-krispiga.

Annars, har precis sminkat av mig. Har fått torra fläckar på min näsa, så var tvungen att smörja in mig. Gör så ont när huden flagnar, tyvärr. Detta är något jag lider av i perioder, vissa perioder är det jättebra, medan andra perioder så har jag väldigt torr hy.
Kom en liten undring gällande godiskvällen, jag hade min godiskväll igår istället. Passade så bra när det ösregnade ute.
Har ni några hy-tips?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-09 15:40:49

Nej jag har tvärtemot dig ganska fet hy.. det gäller att hålla rent för att slippa kvistlar o finnar....det är varken bra att ha för torr eller för fet hud och är man lite fet i huden ska man ju inte tvätta för mycket heller för då producerar ju huden ännu mera talg...knepigt knepigt...

Någon bra kräm är ju alltid ett bra tips, body shop har ju goa produkter...

Gott med kakorna..pyssligt o mysigt...



Mums med godis en kväll när det regnar..det förhöjer myskänslan... hoppas du får en bra fredagkväll...

Postat av: Mella

Publicerad 2010-07-09 19:00:25

Ååh de där kakorna lät ju som att tom jag skulle kunna klara av att baka;) Försökte mig på ett bak häromdagen men fick släga resultatet för själva "kakan" satt inte ihop som den skulle o allt bara gick isönder.. hahah.



Jo tack, gårdagen var fulspäckad, minst sagt=) Idag o imorgon är det hundutställning som gäller för min o hundens del. Idag har det varit varmt o imorgon ska det blir ännu varmare! Huualigen säger jag bara. På söndag ska vi bara ta det lungt o dona i lyan tror jag, om jag ens orkar det efter dessa dagar;)



Ha en skön helg du med!

Toodiloooo!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-09 19:42:28

så fin blogg :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-09 20:18:04

tack tack:D

Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

Publicerad 2010-07-09 20:23:49

sv; oj de skulle jag aldrig våga göra haha. Jag går gärna till en piercingstudio och får det gjort gratis gör ju ont bara man råkar fastna lite i dom med tröjan;P skulle aldrig gräva där själv haha :P

Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

Publicerad 2010-07-09 20:56:19

sv: haha okej mår illa av tanken å pilla där själv hahah xD tog typ 30 min minst att få ut mina förut när jag bytta och då hade ja typ lika ont som när jag hade gjort dom xD fick gå med kompress å skit igen ja e lite känslig ;)

Postat av: peteh

Publicerad 2010-07-11 13:39:06

You can't go wrong with bacon.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela