För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Plötsligt blev jag bara så trött.

Publicerad 2010-06-30 18:12:38 i Mina små vardagstankar,

Märker av att det är mycket nu, blev verkligen jättetrött. Men tillslut tog jag mig i kragen, bytte om och sminkade av mig. Så nu piggnade jag till lite.
Hade tänkt se Wallander ikväll, men det tror jag är för riskabelt. Kommer somna.
Vi var på affären tidigare idag, men första anhalten blev en salladsbar. Mor och jag handlade två sallader till oss båda.
Jag tog en Grekisk, med sallad, gurka, oliver, fetaost, rödlök, majs, kidneybönor och quinoa. + Tzatsiki och en bit bröd.
Mor tog en kycklingsallad med sallad, gurka, ananas, kyckling i soltorkade tomater, majs, rödlök och ris. + Mango Chutney och en bit bröd.
Denna baren har jag inte ätit på, på flera år. De gör oerhört fräscha sallader! Väldigt sommargod middag.
Sedan for jag till affären efter det, köpte vaniljsocker. Blev så sugen på att baka kakor nu i dagarna. Funderar på att göra det imorgon kväll, eller på fredag.
Och lägga ett par på salongen på söndag, så blir de lite överraskade på måndag morgon. Det är de förtjänta av.
Imorgon kommer Lilla E. att komma till vår lilla by. Hon kommer på eftermiddagen, så jag jobbar först sedan rusar jag hem och duschar. Så kommer hon där efter.
Vi skall äta middag ihop på antingen Kinareasturangen, eller på Thaireasturangen. Kommer bli jättemysigt verkligen!
Det enda som känns lite jobbigt är att jag inte vet exakt vad de har för vegetariska alternativ. Nojig som man är så vill man gärna veta innan, så man kan planera in det. Särskilt eftersom det är reasturangbesök.
Men jag har övat att äta på kinareasturang tillsammans med min Psykolog ifall ni minns det. Förra året var det.
Så vet att detta kommer bli jättebra.
Min bästa vän och jag var alltid som tokiga i Kinareasturangen, så skall bli skönt att någon gång kunna släppa på spärren. Och nu är ju det perfekt att öva!
Det är ju faktiskt jättegott.
Vilket lands mat är er favorit? Kina, Italien, Grekland?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-30 18:41:22

Oh vad kul med besök o bra att öva på att äta på restaurang..det är bra att kunna göra...

jag gillar lite av varje av världens kök...svårt att säga nåt som är bra..men jag tycker att det är svårt att slå en fräsch sallad på sommaren...

Postat av: Ceca

Publicerad 2010-06-30 19:21:32

Känner igen "vegetarian-nojan",

nu förtiden så tänker jag typ bara:

*"okej om dom inte har nåt vegetariskt på menyn,

då säger jag bara att jag vill ha tex kyckling och grönsaker i sötsur sås fast UTAN kyckling"*

Kan bli lite rörigt, framförallt om den som jobbar kanske inte talar jättebra svenska,

men det brukar lösa sej,

och det är sällan en restaurang inte går med på att plocka BORT nån del av rätten.

har du tur så kanske dom har nåt annat att lägga till,

eller bara ösa på mer grönsaker.

så får man ta en äggmacka på kvällen så man får lite extra protein. =)



Kram

Postat av: LIIV - vanlig men unik

Publicerad 2010-06-30 23:39:59

vad gott med sallad!

Postat av: Elin

Publicerad 2010-07-01 10:59:29

Instämmer i vegobekymmret. Står själv inför samma problem när jag ska ut och äta ikväll. Tycker nog Kina eller Italiens mat är godast. Är inget fan av oliver. Kram

Postat av: Amandah

Publicerad 2010-07-01 13:42:11

Min favorit är nog antingen italiensk eller thailändsk mat:) Kina/thai är ju typ likadan i Sverige, men muums, vad gott det är!! Och sushi är ju min favorit, fast det är ju japanskt.. Asiatiskt kanske jag får säga då?;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela