För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

När jag är stark, då orkar jag stå emot.

Publicerad 2010-05-30 16:08:38 i Peppande ord på vägen,

Jag måste tänka så, jag är stark när jag orkar stå emot. Och är jag stark, då orkar jag stå emot. Jag har känt mig som världens lataste människa sedan jag kom hem från städjobbet. Men om man vänder på det, jag har faktiskt förtjänat att få vila ibland! Alla människor behöver vila. Jag har aldrig tyckt någon annan var lat pga. att de vilade. I alla fall när de i vanliga fall brukar stå på benen och göra saker.
Så nu vänder jag på steken, jag är inte lat, jag har arbetat nästan varje dag. Jag är förtjänt av att vila, och att vila gör mig ännu starkare!
Att stå emot är att bli starkare i sig själv. Varför skall jag röra på mig konstant? Det finns ingen som helst logik i det. Ingen människa står dygnet runt på benen, det går inte. Vi behöver vila.
Att vila läker kroppen, som ni vet. Är man sjuk, och vilar, då blir man frisk. Är man sjuk och arbetar, då blir man aldrig frisk.
Alltså, kroppen läker av vila.
Och idag med all denna teknik som finns, så behöver man inte tycka att man bara ligger rakt uppochner. Nej, idag har vi Laptops, Dvd/video, Tv, Tv-spel och framförallt mobilen! Man kan göra oerhört mycket, fastän att man vilar.
Man kan ligga ner med sin laptop i sängen, lyssna på musik, blogga, skriva, skriva med folk via msn.
Och har man riktigt tråkigt, och känner för att se nakna gamla män. Gå in på Chatroulette. Nej, men skämt åsido, jag förstår inte hur människor kan skämma ut sig så som de männen gör.
Jag har själv aldrig varit inne där mer än en gång då min bästa vän skulle visa mig dessa galna människor.
Ibland tänker jag på hur det var förr, med personer med denna problematiken. Dels kände de inte till mycket om dem, och de spärrades in på Mentalsjukhus. Men när man verkligen behövde vilan, men ens oroliga själ tog överhand. Då mobiltelefon inte fanns, datorer fanns inte, dvd fanns inte, tv-spel fanns inte. Vad gjorde man? Om ens familj inte var hemma, ens vänner var bortresta.
Vad gjorde man då? Man kan inte sitta och spela spel med sig själv?
Så om man vänder på steken här igen, så har vi oerhört mycket resurser vad vi kan ta till när vi behöver ta det lugnt, när vi har en orolig själ som vill göra 1000 saker.
Snart är detta mitt hem.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-30 17:01:26

Du är stark och klarar stå emot impulserna att du måste vara aktiv och inte får vila....Du är värd lugn och ro och tid för återhämtning, annars kommer du aldrig klara av livet...Du är värd att få må bra som alla andra och inga dumma tankar ska få hindra dig...Hoppas du får en fin kväll..och vilken underbar bild förresten..



Tacka vet jag att man har tv, dator, telefon osv..annars hade jag blivit tokig..tack till alla uppfinnare :)

Postat av: miixx

Publicerad 2010-05-30 17:06:45

sv: ja , jag har läst i din blogg & du verkar vara en stark människa <3



jag ska lägga in 500 ml , stod mellan det eller 600 ml . men tror det blir 500 :)

Postat av: Louise

Publicerad 2010-05-30 17:29:45

DU ÄR SÅÅÅ GRYM!! :) men ja, varför ska det vara så förbaskat svårt att vila? att vara stilla? varför har just jag tappat omdömmet helt av vad som är "normal" aktivitet? jävla sjukdom!



är du frisk nu? eller klarar du ett vanligt liv liksom? :P kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela