För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Godkväll.

Publicerad 2011-02-03 21:03:44 i Mina små vardagstankar,

Jag har inte berättat för er att jag har färgat mitt hår, när jag kom till salongen förra fredagen så fick de andra sig ett ryck, och färgade mitt hår.
Det är fortfarande rött, men i en mörkare och kallare ton. (mörkare blir automatiskt kallare) tänkte visa er en bild, det är rödare i verkligheten dock.
Som vanligt kan jag inte vara seriös på bild.
Trivs väldigt bra i färgen i alla fall. Idag på salongen var det väldigt roligt, E. min chef sa att jag kunde få testa på att ta drop-in. Om jag kände att jag behärskade det de ville klippa, det kom ganska direkt in två stycken som ville klippa sig.
De blev nöjda, och E. tyckte det var bra, hon hade inte jättemycket att anmärka på. Men det hon anmärkte på, var det jag brukar ha svårt för, dvs. hörnen! Och hon ger mig oerhört bra tips på vad jag skall tänka på, det är sådan otrolig skillnad från skolan.
Hade en modell i tisdags, och då fick jag anmärkningar på vissa saker. Idag använde jag mig av den tekniken hon lärde ut, och det blev skillnad, vilket E. också såg.
Hon sa efteråt att det var bra gjort av mig, då kände jag mig glad.
Igår fick jag även sätta om några extensions på henne, frågade imorse om de satt bra. Och det gjorde det, så klappade mig lite på axeln då.
Hon vill att jag skall bli lite mer ansvarig för just extensions, och även gå mer utvecklande kurser senare. Det kommer bli väldigt kul!
Jag tycker det är skoj med just extensions, så det vill jag mer än gärna bli bättre på. Fick även beröm när jag limmade om gamla extensions. Min chef sa efteråt "De var jättebra limmade, det gjorde detta arbetet så oerhört mycket lättare, tack".
Senaste tiden har jag varit lite arg på mig själv, som ni märkt. Det har mycket med att mitt psyke varit oerhört instabilt, jag har knäckt mig själv på mitten i princip. Det börjar kännas lite bättre nu, men har varit helt depp varje gång jag kommit hem, vaknat upp och bara sett mörker, gör fortfarande när jag vaknar. Men försöker tänka på salongen, och att det kommer bli en bra dag. Tänker på min ring som jag har "Idag blir en bra dag" den meningen är oerhört bra.
Jag blir dessutom arg för att jag inte längre kan äta godis, jag är sugen på det. Men mår så fruktansvärt illa när jag äter det, vet inte om det är sockret som gör det, eller vad det är.
För just godiset har varit en stor del i mitt tillfrisknande, att kunna äta det, och känna att det är okej. När jag inte kan det, då drar mycket tankar igång. Ni vet nog hur det är.
Det känns som ett misslyckande, för att "sjukdomen i princip vinner" även fast det inte är de tankarna som gjort att jag inte kan äta det.
Jag försöker äta det, men det går bara inte. Äter jag en chokladbit, så mår jag verkligen jätteilla, försökte äta glass häromdagen och hoppades på att det skulle gå. Tog två teskedar, sedan mådde jag illa.
Tack och lov att maten inte får mig att må i alla fall! Så jag äter det jag skall.
Min chef sa dock i tisdags till mig att hon tyckte jag blivit smal, och frågade hur jag mår. Bra svarade jag, för jag äter mat och det jag skall. Men som jag sa till henne, så tror jag att det är stressen som kan ha gjort det.
Hon svarade då "Ja, det kan nog vara så. Vissa går ju upp av stress, medan andra går ner av det. Du är nog sådan som går ner av det".
Men tycker inte riktigt om sådana kommentarer, för det gror ju så mycket tankar i huvudet då. Ni vet ju hur det är. Så fort någon kommenterar att man gått ner lite, så drar tankarna igång direkt.
Jag försökte slå bort kommentaren så fort jag kunde, för ville verkligen inte att den skulle dra igång och leva rövare i mitt huvud igen.
Snart helg i alla fall, vad skall ni hitta på? K. kommer nog och hälsar på mig en sväng, kanske skall fixa till R. i håret också, sedan vet jag att jag skall städa på salongen, och även slänga i en färg + toning i S. hår.

Kommentarer

Postat av: A.

Publicerad 2011-02-07 01:58:18

Söt blogg! var tvungen att kommentera för det du skriver om är verkligen av stor vikt! har en kusin som varit sjuk i många år, tänker absolut visa henne din blogg! för det är så viktigt att se att det går att ta sig ur det!

All lycka till dig vännen och kämpa på!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela