För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Sjuk igen.

Publicerad 2011-03-13 09:59:47 i Mina små vardagstankar,

Tredje gången på två veckor, så är jag återigen sjuk, vad roligt, vad glad jag blir.
Somnade kl 20 igår kväll i soffan, vaknade 23.30 och förflyttade mig till sängen. Vaknade mitt i natten dyblöt, sådan feber hade jag. Hela täcket och lakanet var blött, trodde först jag kissat på mig eller något. Men i tanke på att det var uppe vid ryggen så, nej.
Hatar att vara såhär, för det påverkar min mat oerhört. Jag har ingen matlust när jag är sjuk. Jag har alltid haft "lättast" för frukosten, men inte ens det kan jag få i mig en fullvärdig måltid.
Det stör mig oerhört. Men tack och lov så är man inte sjuk för evigt, och jag kommer snart kunna äta som vanligt igen.
Men som ni vet, så påverkas huvudet oerhört av detta. Tankar dras igång direkt(!!).
Förstår inte hur sjukt man kan tänka i huvudet. Många säger att man börjar tänka anorektiskt när man inte ätit på ett tag och har "svälthjärna". Det stämmer verkligen inte. Eller är det kanske för oss som har/haft det som det är så? Att man börjar tänka så direkt.
För mig kan det räcka med att jag inte kan äta min mat på "rätt tid" så dras tankarna igång om att inte äta, bli smal, träna osv.
Helt otroligt hur knäppt det kan bli.
Idag kommer min mor över i alla fall, för en fika. Hoppas jag fått tillbaka smaken då!
Igår var jag verkligen helt död, först jobbade jag. Och efter det så städade jag i fyra timmar, jag städar ju själv numer. N. på jobbet frågade hur det var med mig när jag städade, hon såg hur trött jag var. Mitt huvud höll på att sprängas, jag gick bara och hostade slem och var allmänt inte frisk.
Har knappt röst heller för den delen, vilket kändes kanon igår när man hade kunder. Samma sak i fredags.
Men i alla fall, idag är jag ledig. Tänker ta det lugnt HELA dagen, förutom då att mor och kanske bror kommer över. Men det är ju inte direkt ansträngande, det är ju mer att man fick förvarna om att man kanske smittas.
Så hur är er helg? Jag hörde att Eric Saade vann igår, jag har inte sett ett enda avsnitt så vet inte hur låten gick. Men vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: mary

Publicerad 2011-03-13 12:26:38

jag är som du, tankarna kan dras igång direkt, jag behöver inte hoppa över mat flera dagar för att det ska starta. sjukt irriterande är det, men man får lära sej hantera det och inte fästa sej vid tankarna, hur svårt det än är.



saades låt var väl ok. jävligt catchy om inte annat, den sätter sej i huvudet så jag förstod att den skulle vinna

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-13 16:58:18

bantnings/anorexi/kroppsfixerade bloggar är ju djävulen, det sätter ju igång allt möjligt i skallen. huga.



jo tori amos är awesome

Postat av: mary

Publicerad 2011-03-13 16:58:37

sorry, glömde namnet :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela