För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Febrig.

Publicerad 2008-12-29 17:57:01 i Mina små vardagstankar,

Ja, febrig. Det är jag just nu. Får skylla mig själv, varit Göteborg varje dag sedan i fredags. Fick i alla fall en ny jacka av min broder idag, det behövdes. Så slipper man frysa.
Försöker i alla fall titta lite på en film idag, sett den innan. Men då låg jag inne, och man minns inte så mycket från den tiden. Minns bara att den är rå. Men men.
Går väll sådär att koncentrera sig, har min dator i knät och springer upp och ner ur soffan.

Nu kom mor med kaffe, trevligt mysigt. Det enda jag verkligen tycker om, men men. Beror väll på kcal-tänkandet. Önska det kunde försvinna ur mitt huvud.
Kom på mig själv efter en stund hos min behandlare innan de "gick på lov" att hon frågade hur mkt kcal. det var i den lunchen jag gjort till när boendestödet kom dit. Och satt och rabbla och räknade ut exakt. Då undrar man "vasjutton håller jag på med?"
Eller när man har exakt koll på vad ens frukost och kvällsmat innehåller? Allt för att man inte ska överskrida mer än vad man gör av med. Och helst skall det vara mindre än vad man gör av med, så man förbränner det man har.
Hatar mina tankar, hatar, hatar och åter hatar.
Det är inte Emelie som talar, det är något annat. Förbannat, jag vill ju inte!

Är nervös inför 7e januari. Vill verkligen inte in! Men vet att det inte funkar såhär. Det gör inte det. Bror tycker inte jag ska gå med frivilligt om de får för sig att lägga in mig.
Vet inte vad jag ska göra. Vill inte ligga där, för stället hjälper mig inte.
Alla vägar, alla för jävliga vägar...vart ska jag gå?

Tack för att du tänker på mig Johanna, du är underbar. Lova mig att du inte tänker för mkt på mig bara. Du måste fokusera på Dig nu. Du ska bli Johanna igen, och stanna kvar som Johanna. Du är stark, och Du kommer fixa detta!
Du är i mina tankar.
Många stora kramar!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2008-12-30 23:01:13

Tankarna kommer nog finnas kvar länge, det gäller "bara" att lära sig hantera dem- inte lyssna till dem. Man ska kunna leva fullt ut och skita i tankarna. Dit kommer man endast om man bestämmer sig för det.



Bamsekram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela