För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

Nyklippt

Publicerad 2009-09-24 10:26:49 i Mina små vardagstankar,

Finns det något som får en att känna sig fräschare än att vara nyklippt?
Nej.

L. har varit framme igen, efter förfrågan av mig, och givna fria händer. Så hon slog sin kreativa ådra fram, och skapade en ny frisyr åt mig. Är görnöjd!
Kortare, så mitt förbaskade självfall försvann, uppklippt bak, och lite längre fram...Me like! Hon är sjukt duktig!

Annars, vädret är ostabilt...om det nu är kul att höra om? Nej, men är tråkigt väder, vilket gör att man blir trött i huvudet. Och jag hatar att vara trött i huvudet, jag känner mig lat. En av de värsta känslorna jag vet, att känna mig lat. Jag vill vara aktiv hela tiden. Plus att min rygg gör mig mindre aktiv.
Kanske är det en bra övning? Men det äter upp mig inifrån. Vill kunna skutta omkring som vanligt, städa, greja, ordna, fixa, fjanta.

Har nog kommit igång lite mer med mina änglar, fick erbjudande om att få lov att sätta ut ett ställ i en butik hemma hos oss. Kommer bli jättekul! Känns kul att det finns efterfrågan på dem.
Har beställt in nytt material till dem igår, så kommer väll i början utav nästa vecka. Hoppas jag. Annars blir jag väldigt kinkig.
Köpte några fina pärlor igår, så har lite att pyssla med i alla fall. Det är skönt, något att göra.
För er som skulle vilja kika på änglarna kommer här nedan sidan:
http://kanaangels.blogg.se


Ikväll blir det nog spel för hela slanten. Brain Storm, eller våghals?
Eller kanske Risk? Har aldrig spelat det, men C. har lovat att han ska lära mig. Det verkar kul i alla fall.

Idag är det även torsdag, vilket betyder efterrättsdag. Får ju alltid det efter soppan. Nervös, som alltid på torsdagar.
Undra hur reaktionen kommer vara efteråt? Det brukar vara OK-lugnt. Kanske kommer det vara det denna vecka med? För tankarna går ju till att jag faktiskt hade gått ner på senaste vägningen. Att jag faktiskt inte (!!) gått upp även fast jag ätit glass och efterrätt förra veckan.
Tappa nästan hakan när jag stod på vågen. Var inte beredd, trodde faktiskt jag hade gått upp 30 kg.

Börjar smått bli orolig för nästa helg, vad har jag gett mig in på? Även om jag förmodligen bara kommer sova hemma en natt, så är jag nervös.
För vad som kan hända, vet att jag inte ska tänka på det. Men vet samtidigt hur svag jag faktiskt är just nu, har gått ner i en svacka, och den skrämmer mig.
Får inte ens gå på apoteket och handla mediciner själv!
Men gäller att satsa på att det ska gå vägen! Så kommer det att gå vägen!
Om det så ska ta alla krafter ur mig, så ska det gå bra.

Gud vad löjlig jag låter...men ja, låt mig låta löjlig. Jag är det just nu. Otroligt nervös och skakig.

Kommentarer

Postat av: sweah

Publicerad 2009-10-03 19:25:54

tycker L kan klippa mej med igen, får komma och hälsa på så hon får göra det. min lugg har blivigt olidligt lång sen jag åkte hem! / Lilla H



kepp up & hälsa alla (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela