För att klara ett pussel måste du ha alla delar.

Vill ni kontakta mig per mejl? [email protected]

När man närmar sig sitt mål.

Publicerad 2010-08-16 18:12:21 i Peppande ord på vägen,

Det är när man närmar sig sitt mål som all detta slit verkligen betalar sig! För två år sedan hade jag inte ens kunnat drömma om att jag faktiskt skulle sitta här idag, en vecka ifrån skolstart, och bara fyra dagar ifrån flytta hemifrån!
Jag trodde ärligt inte att jag skulle leva idag.
För 1,5 år sedan sa jag till min mor "Antingen får jag hjälp nu, eller så dör jag". Min tanke då var att jag kommer att dö, jag trodde inte att jag skulle klara detta.
Jag sitter här idag, med många kilo fler, men jag mår så oerhört mycket bättre. Det är så oerhört mycket mer värt det!
Folk i min omgivning ser mig som attraktiv idag, för 1,5 år sedan ville de inte ens titta på mig. Min bror sa häromdagen att jag såg ut som jag var 10 år gammal när jag var sjuk.
Hur kul är det att se ut som 10 år, när man egentligen är snart 23? Det fick mig verkligen att tänka, jag vill inte dit igen. Jag vill ha kul. Leva livet nu!
Personer i min ålder har skoj nu, de pluggar, de tenta-festar, de festar inför en tenta, efter en tenta. De lever livet, de flyttar hemifrån, skaffar partner och skaffar sig ett liv.
När man jämför det med ett liv på sjukhus och behandlingshem, så vet jag exakt vad som väger tyngst. Vad som är mest värt.
Jag, liksom Du har smakat på livet som sjuk. Vi vet båda innerst inne att det inte är ett liv man vill leva. Det är inte ens ett liv man önskar sin värsta fiende.
Att kämpa och slita som ett djur, det är oerhört tufft, du faller ett flertal gånger, du ramlar och skrubbar dina knän. Men för varje fall, och för varje gång du reser dig upp igen, så blir Du starkare. Du vinner över det onda som finns i huvudet.
För det finns bara i huvudet, det är en illusion i huvudet. Det är inte sanning som illusionen försöker förmedla.
Varje dag är en kamp till en början, man får ta timme per timme och arbeta sig fram. Det får ta den tid det tar, bara Du blir frisk.
Jag liksom många andra, som varit på botten och kommit upp till det "normala". Kan nog skriva under rakt av här och nu, hur oerhört mycket det är värt allt slit för att komma hit.
Och när man har ett mål framför sig, och verkligen ser hur man närmar sig det. Till en början gör man inte det, men det kommer, tillslut börjar du se hur du närmar dig ditt mål.
Man blir så oerhört peppad. Man får en bra peppning. Minns ni "första kyssen" av sjukdomen, den kick det gav? Den kicken får jag nu, när jag ser hur jag närmar mig mitt mål. Men denna kicken är så, ursäkta, men jävla mycket bättre! Den ger mig något, den ger mig en framtid, ett liv!
Jag kommer snart vara bland de andra i min ålder, dvs. ute på krogen, umgås, fikar, hittar på saker. Och jag vill så oerhört gärna att Ni följer med mig!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-16 19:27:48

Självklart följer mig vid med dig, tveka inte. Den resan vill vi också vara med på, tillsammans med dig.



Du är så oerhört klok, har gjort en så otrolig resa och har en härlig framtid framför dig. Det är med ett leende på läpparna man följer din blogg och ser hur du utvecklas dag för dag, en dag närmare ditt mål. Du är beundransvärd. Kram på dig!

Postat av: isa

Publicerad 2010-08-16 20:37:15

vad stark du är! självklart är jag med dig.. livet väntar! kram:)

Postat av: bitte

Publicerad 2010-08-16 20:57:05

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Vinner jag dessutom pris är det er jag delar vinsten med.



http://blogg.veckorevyn.cm/pinsamt/2010/08/01/lankar/



Skulle iaf bli jätteglad för din röst

Kram Bitte

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-16 23:11:32

Åhhh TACK för att DU ger mig hopp!!! <3

Postat av: Sara

Publicerad 2010-08-17 17:38:37

Bra skrivet, och du är himla stark.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-08-17 19:48:51

Du ger HOPP och STYRKA och jag tycker så mycket om dig <3

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amy

Jag drev denna bloggen under min tid då jag led av svår anorexi. Jag la den sedan på hyllan för att läka...men jag saknar att få skriva, så nu öppnar jag den igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela